Changeset 265:441bc4537a91 for doc
- Timestamp:
- 07/01/12 12:19:33 (12 years ago)
- Branch:
- default
- Phase:
- public
- Location:
- doc/manual
- Files:
-
- 2 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
doc/manual/en/index.html
r258 r265 168 168 <ul> 169 169 <li><b>Show main window</b>: displays or hides the main window.</li> 170 <li><b>Show monitor window</b>: displays or hides the monitor171 window (see below).</li>170 <li><b>Show monitor window</b>: displays or hides the 171 <a href="#monitorWindow">monitor window</a>.</li> 172 172 <li><b>Quit</b>: quit the application. A confirmation window will 173 173 be displayed.</li> -
doc/manual/hu/index.html
r258 r265 10 10 11 11 <p> 12 A MAVA Logger X követia Malév Virtual légitársaság színeiben13 történő szimulált járatok végrehajtását , és összegyűjti a járatról a12 A MAVA Logger X a Malév Virtual légitársaság színeiben 13 történő szimulált járatok végrehajtását kíséri figyelemmel, és összegyűjti a járatról a 14 14 <a href="http://virtualairlines.hu">MAVA honlapjára</a> további 15 15 elemzés céljából elküldendő adatokat. Ez a kézikönyv leírja a 16 16 program használatát. A program képességeinek teljes kihasználásához 17 szükség van élő Intern at kapcsolatra, még akkor is ha nem a VATSIM17 szükség van élő Internet kapcsolatra, még akkor is ha nem a VATSIM 18 18 vagy az IVAO hálózaton repülünk. Ezzel együtt azonban lehetséges 19 19 járatot teljesíteni hálózati kapcsolat nélkül is. … … 56 56 villogót, vagy a guruló sebesség meghaladja a 80 csomót.</li> 57 57 <li><b>emelkedés</b>: Ha felszállás közben behúzzuk a futóműveket 58 vagy elérjük a reptér magassága feletti 3000 lábat.</li>58 vagy elérjük a reptérhez viszonyított 3000 láb magasságot.</li> 59 59 <li><b>megszakított felszállás</b>: Ha felszállás közben még a 60 60 földön vagyunk, és kikapcsoljuk mind a leszálló fényeket, mind a … … 68 68 csökken a magasság.</li> 69 69 <li><b>átstartolás</b>: Ha leszállás közben visszahúzzuk a futóműveket.</li> 70 <li><b>begurulás</b>: Ha leszállás után a repülőgé o a földön van71 és a guruló sebesség50 csomó alá csökken.</li>70 <li><b>begurulás</b>: Ha leszállás után a repülőgép a földön gurul 71 és a sebessége 50 csomó alá csökken.</li> 72 72 <li><b>parkolás</b>: Ha begurulás után behúzzuk a parkoló féket.</li> 73 73 <li><b>vége</b>: Ha parkolás közben a gázturbinák N<sub>1</sub> … … 83 83 programhoz tartoznak, és vagy automatikusan kerülnek lejátszásra, 84 84 vagy ha megnyomunk egy gyorsbillentyűt a szimulátorban. Emellett 85 előre felvett hangállományokból ez egyes repülőgép85 előre felvett hangállományokból az egyes repülőgép 86 86 típusokhoz <a href="#checklistEditor">ellenőrzőlistákat</a> 87 87 állíthatunk össze. Az ellenőrzőlistákat alkotó hangfelvételeket egy … … 124 124 újraindítja saját magát, immár az új változatban. A frissítés 125 125 nemcsak a hibajavítások beszerzése miatt fontos, hanem például azért 126 is, mert a program bővülhet újabb ellenőrzésekkel vagy meglévők127 k ifinomultabbá válhatnak, és ha túl régi változatot használunk, a126 is, mert a program bővülhet újabb ellenőrzésekkel vagy a már meglévők 127 közül egyesek kifinomultabbá válhatnak, és ha túl régi változatot használunk, a 128 128 PIREP javítók akár amiatt is elutasíthatják a járatot. 129 129 </p> … … 132 132 133 133 <p> 134 Az alkalmazás felülete a megszokott elemekből (gombok ,134 Az alkalmazás felülete a megszokott elemekből (gombokból, 135 135 jelölőnégyzetekből, listákból, szövegbeviteli mezőkből, stb.) épül 136 136 fel. A legtöbb elem rendelkezik tooltippel, amelyek e kézikönyv … … 142 142 143 143 <p> 144 A program legtöbbször használ része a főablak, amelyet az144 A program legtöbbször használt része a főablak, amelyet az 145 145 alábbiakban részletesen leírunk. Ha az ablakot minimalizáljuk vagy 146 146 lecsukjuk, alapértelmezésben csupán eltűnik, de maga a program … … 168 168 <ul> 169 169 <li><b>Mutasd a főablakot</b>: a főablak megjelenítése vagy elrejtése.</li> 170 <li><b>Mutasd a monitor ablakot</b>: a monitor ablak (lásd lent)170 <li><b>Mutasd a monitor ablakot</b>: a <a href="#monitorWindow">monitor ablak</a> 171 171 megjelenítése vagy elrejtése.</li> 172 172 <li><b>Kilépés</b>: kilépés az alkalmazásból. A kilépési szándékot … … 211 211 kapcsolat megszakadásának legvalószínúbb oka a szimulátor 212 212 elszállása. Ebben az esetben indítsuk azt újra és a repülést 213 állítsuk vissza, amennyira csak lehetséges, az elszállás előtt 213 állítsuk vissza, amennyira csak lehetséges, az elszállás előtti 214 214 állapotra. Ezután kattintsunk az <b>Újrakapcsolódás</b> gombra, és a 215 215 logger megpróbálja visszállítani a kapcsolatot a … … 262 262 Minden lap tetején egy, a lap célját jelző cím olvasható. Ez alatt 263 263 egy rövid szöveg írja le, hogy mit tartalmaz a lap és/vagy mit kell 264 az on a lapon tennünk. E szöveg alatt találhatók a lényegi264 azzal a lappal kapcsolatban tennünk. E szöveg alatt találhatók a lényegi 265 265 információk és az esetleges adatbeviteli eszközök. Alul, jobb 266 266 oldalon pedig a gombsor látható. … … 291 291 <a href="#mainWindowShot">képet</a>), ahol megadhatjuk a pilóta 292 292 azonosítónkat és a MAVA honlapján is használható 293 jelszavunkat. Mindkét adatot a rendelkezésünkre bocsájtjá ta Malév293 jelszavunkat. Mindkét adatot a rendelkezésünkre bocsájtják a Malév 294 294 Virtualhoz való belépéskor. A pilóta azonosító rendszerint <q>P</q> 295 295 betűvel kezdődik, amit három számjegy követ. … … 320 320 Ha Internet kapcsolat nélkül szeretnénk repülni, használjuk 321 321 az <b>Offline repülés</b> gombot. Ezzel egyből a következő lapra 322 kerülünk anélkül, hogy a program megpróbáln ibelépni a MAVA322 kerülünk anélkül, hogy a program megpróbálna belépni a MAVA 323 323 szerverére. 324 324 </p> … … 346 346 347 347 <p> 348 Szükség lehet a járatlista frissítésére. Például ,elképzelhető, hogy348 Szükség lehet a járatlista frissítésére. Például elképzelhető, hogy 349 349 elfelejtettük lefoglalni a teljesíteni kívánt járatot. Ekkor a 350 350 foglalást megtehetjük a MAVA honlapján, majd a <b>Járatlista … … 466 466 vagy húzhatjuk is, ha az egér gombját lenyomva tartjuk. Ha az egér 467 467 rendelkezik görgővel, azzal is módosíthatjuk a kívánt mennyiséget, 468 ha az egérmutatót az ábrán tartjuk. A görgő minden fokozata10468 ha az egérmutatót az ábrán tartjuk. A görgő minden lépése 10 469 469 kilogrammal növeli vagy csökkenti a mennyiséget. Ha görgetés közben 470 470 lenyomva tartjuk a <b>Shift</b> gombot, a változás 100, ha pedig … … 508 508 más időjárást kapunk, vagy nem a valós időjárási viszonyok mellett 509 509 repülünk. Az érkező repülőtér METAR-ját a program frissíti a 510 leszállási fázisba való belépéskor, hacsak előtt nem szerkesztettük510 leszállási fázisba való belépéskor, hacsak előtte nem szerkesztettük 511 511 azt. A METAR-ok a repülés teljes időtartama alatt szerkeszthetők. Ha 512 512 azonban így teszünk, annak okát a <a href="#flightInfoTab"><i>Járat … … 516 516 <p> 517 517 A második (az érkezési repülőtérhez tartozó) eligazítási oldalon 518 erősítsük meg, hogy készen állunk a repülésre a megfelelő gomb519 megnyomásával. Ezzel elkezdődik a járat teljesítésének követése a518 a megfelelő gomb megnyomásával erősítsük meg, hogy készen állunk a 519 repülésre. Ezzel elkezdődik a járat teljesítésének követése a 520 520 beszállás fázissal. 521 521 </p> … … 569 569 <p> 570 570 Ez a járat varázsló utolsó oldala. Tartalmazza a járat 571 összesít gését: a pontszámot, a repült és blokk időt, a repült távot571 összesítését: a pontszámot, a repült és blokk időt, a repült távot 572 572 és az eltüzelt üzemanyag mennyiségét. 573 573 </p> … … 576 576 Emellett néhány adatot is meg kell adnunk. Ki kell választani a 577 577 járat típusát (menetrendszerint, old-timer, VIP vagy charter), és 578 hogy online repülés volt-e. Ha a ferihegy repülőtérre érkezünk, ki578 hogy online repülés volt-e. Ha a ferihegyi repülőtérre érkezünk, ki 579 579 kell választani annak a kapunak vagy állóhelynek a számát, ahol a 580 580 repülőgépet leparkoltuk. … … 594 594 Az <b>Új járat...</b> gomb megnyomásával egy új járat teljesítését 595 595 kezdhetjük el. Ha még nem mentettük el és nem is küldtük el a 596 PIREP-et, az járat elkezdésének megerősítését kéri a logger. Új596 PIREP-et, szándékunk megerősítését kéri a logger. Új 597 597 járat kezdésekor a <a href="#flightSelectionPage">járatválasztás 598 598 oldalra</a> kerülünk, ha korábban sikeresen bejelentkeztünk a MAVA … … 650 650 repülőgép hasznos terhét. A <b>Szimulátor adatok</b> gomb 651 651 megnyomására a program lekérdezi és megjeleníti a szimulátorból 652 ki lvasott adatokat. Ha azok a megengedettnél nagyobb mértékben652 kiolvasott adatokat. Ha azok a megengedettnél nagyobb mértékben 653 653 térnek el a kiszámított adatoktól, piros színnel, egyébként zölden 654 654 jelennek meg. … … 656 656 657 657 <p> 658 A teljes tömeget és bizonyos maximális tömege t szintén megjelenít a658 A teljes tömeget és bizonyos maximális tömegeket szintén megjelenít a 659 659 program, így hozzávetőlegesen azt is ellenőrizhetjük, hogy a 660 660 maximumokat nem fogjuk-e túllépni a repülés során. … … 736 736 elküldhetjük. Erre akkor lehet szükség, ha például egy járat 737 737 teljesítése után közvetlenül nem tudjuk elküldeni a PIREP-et 738 valamilyen hálózati probléma miatt, vagy ha szándékosan Intern at738 valamilyen hálózati probléma miatt, vagy ha szándékosan Internet 739 739 kapcsolat nélkül repültük a járatot. 740 740 </p> 741 741 742 742 <p> 743 PIREP betölt séhez válasszuk ki a <b>Fájl/PIREP betöltése...</b>743 PIREP betöltéséhez válasszuk ki a <b>Fájl/PIREP betöltése...</b> 744 744 menüpontot vagy nyomjuk meg a <b>Ctrl+T</b> 745 745 billentyűkombinációt. Egy fájlválasztó ablak jelenik meg, amelyben 746 kiválaszthatjuk a betöltendő PIREP-et. A kiválasztás után a P UJREP746 kiválaszthatjuk a betöltendő PIREP-et. A kiválasztás után a PIREP 747 747 betöltődik, és egy másik ablak jelenik meg a járat legfontosabb 748 748 adataival. A <b>PIREP elküldése...</b> gomb megnyomására a PIREP-et … … 759 759 szeretnénk nézni, például ha az egy ellenőrző repülésről 760 760 készült. Ehhez nyomjuk meg a <b>PIREP megtekintése...</b> 761 gombot. Ennek hatására megj leneik a PIREP megtekintő ablak, amely az761 gombot. Ennek hatására megjelenik a PIREP megtekintő ablak, amely az 762 762 adatokat három fül alá csoportosítja. Az <i>Adatok</i> fül a 763 763 járattal kapcsolatos adatokat tartalmazza. A <i>Megjegyzések és … … 778 778 Egy ellenőrzőlista tulajdonképpen hangfájlok listája. Ha az 779 779 ellenőrzőlisták lejátszását engedélyeztük (lásd lent a <i>Beállítások</i> 780 ablak <a href="#prefsSounds">leírását</a>), és a z hárat780 ablak <a href="#prefsSounds">leírását</a>), és a járat 781 781 teljesítéséhez használt repülőgéphez tartozik ellenőrzőlista, akkor 782 782 a megfelelő gyorsbillentyű ismételt leütésével a listát alkotó … … 820 820 821 821 </p> 822 A Beáll tások ablakot az <b>Eszközök/Beállítások</b> menüpont822 A Beállítások ablakot az <b>Eszközök/Beállítások</b> menüpont 823 823 kiválasztásával vagy a <b>Ctrl+B</b> billentyűkombináció 824 824 alkalmazásával érhetjük el. Itt olyan paramétereket állíthatunk be, … … 847 847 minimalizált ablak között). Az ablak a tálcaikon használatával 848 848 jeleníthető meg újra. Ha a <b>Kilépés az ablakzáró gomb 849 megnyomásakor</b> jelöl önégyzet ki van jelölve, a program az849 megnyomásakor</b> jelölőnégyzet ki van jelölve, a program az 850 850 ablakzáró gomb megnyomásának hatására megjeleníti a kilépési szándék 851 851 megerősítésére szolgáló ablakot, és a jóváhagyás után … … 855 855 856 856 <p> 857 A <i>MAVA inline rendszerek</i> keretben a MAVA fent leírt online 858 rendszereit, a <a href="#onlineGateSystem">kapukezelő</a> és az 859 <a href="#onlineACARSSystem">ACARS</a> rendszert engedélyezhetjük vagy 860 tilthatjuk le. Javasolt ezek engedélyezése. 861 </p> 862 863 <p> 864 A <i>Szimulátor</i> keretben található azok a beállítások, amelyek 865 befolyásoljak, hogy a program hogyan működik együtt a 857 A <i>MAVA online rendszerek</i> keretben a loggernek a MAVA fent 858 leírt online rendszereivel, 859 a <a href="#onlineGateSystem">kapukezelő</a> és 860 az <a href="#onlineACARSSystem">ACARS</a> rendszerrel való 861 együttműködését engedélyezhetjük vagy tilthatjuk le. Javasolt ezek 862 engedélyezése. 863 </p> 864 865 <p> 866 A <i>Szimulátor</i> keretben találhatók azok a beállítások, amelyek 867 befolyásolják, hogy a program hogyan működik együtt a 866 868 szimulátorral. A legtöbb beállítás magától értetődő, de az 867 869 átlagolással kapcsolatosak némi magyarázatra szorulhatnak. A Flight … … 890 892 A program bizonyos események megtörténtekor azokról üzenetet tud 891 893 megjeleníteni a szimulátorban és/vagy hangjelzést ad. Ezen a fülön 892 ezt a funkciót konfigurálhatjuk.894 ezt a funkciót állíthatjuk be. 893 895 <p> 894 896 … … 909 911 az <a href="#onlineGateSystem">online kapukezelő rendszerrel</a> 910 912 kapcsolatos üzenetek. Ha például leszállunk Ferihegyen, a program 911 megjeleníti a nem foglalt kapuk és áll ohelyek listáját, így912 irányítás hiányában is el tudjuk dönteni, hov aálljunk.</li>913 megjeleníti a nem foglalt kapuk és állóhelyek listáját, így 914 irányítás hiányában is el tudjuk dönteni, hová álljunk.</li> 913 915 <li><b>Környezeti üzenetek</b>: egyéb üzenetek, például a repülés 914 916 végén a célrepülőtéren üdvözlő üzenet.</li> … … 949 951 körülmények fennállása esetén játszik le a program. Ilyenek például 950 952 a légiutaskísérők különböző bejelentései. A <b>Háttérhangok 951 engedélyezése</b> jelölőnégyzettel lehet e gyáltalán engedélyezni953 engedélyezése</b> jelölőnégyzettel lehet engedélyezni 952 954 ezeket. Ha a <b>Pilóta vezérli a hangokat</b> jelölőnégyzetet 953 kijelöljük, a hangfájlok lejátszását a pilótának kell indítani egy954 gyorsbillentyű megnyomásával. Persze emellettegy adott hangfájl955 lejátszás hoz a járat teljesítésének megfelelő fázisában kell955 kijelöljük, a hangfájlok lejátszását a pilótának kell indítania egy 956 gyorsbillentyű megnyomásával. Természetesen egy adott hangfájl 957 lejátszásához a járat teljesítésének megfelelő fázisában kell 956 958 lennünk, és egyes esetekben más feltételeknek is teljesülniük 957 959 kell. Emellett egy fájlt csak egyszer játszhatunk le. Ha
Note:
See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.