Changeset 265:441bc4537a91 for doc


Ignore:
Timestamp:
07/01/12 12:19:33 (12 years ago)
Author:
István Váradi <ivaradi@…>
Branch:
default
Phase:
public
Message:

Fixed some typos

Location:
doc/manual
Files:
2 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • doc/manual/en/index.html

    r258 r265  
    168168  <ul>
    169169    <li><b>Show main window</b>: displays or hides the main window.</li>
    170     <li><b>Show monitor window</b>: displays or hides the monitor
    171     window (see below).</li>
     170    <li><b>Show monitor window</b>: displays or hides the
     171      <a href="#monitorWindow">monitor window</a>.</li>
    172172    <li><b>Quit</b>: quit the application. A confirmation window will
    173173    be displayed.</li>
  • doc/manual/hu/index.html

    r258 r265  
    1010
    1111  <p>
    12   A MAVA Logger X követi a Malév Virtual légitársaság színeiben
    13   történő szimulált járatok végrehajtását, és összegyűjti a járatról a
     12  A MAVA Logger X a Malév Virtual légitársaság színeiben
     13  történő szimulált járatok végrehajtását kíséri figyelemmel, és összegyűjti a járatról a
    1414  <a href="http://virtualairlines.hu">MAVA honlapjára</a> további
    1515  elemzés céljából elküldendő adatokat. Ez a kézikönyv leírja a
    1616  program használatát. A program képességeinek teljes kihasználásához
    17   szükség van élő Internat kapcsolatra, még akkor is ha nem a VATSIM
     17  szükség van élő Internet kapcsolatra, még akkor is ha nem a VATSIM
    1818  vagy az IVAO hálózaton repülünk. Ezzel együtt azonban lehetséges
    1919  járatot teljesíteni hálózati kapcsolat nélkül is.
     
    5656    villogót, vagy a guruló sebesség meghaladja a 80 csomót.</li>
    5757    <li><b>emelkedés</b>: Ha felszállás közben behúzzuk a futóműveket
    58     vagy elérjük a reptér magassága feletti 3000 lábat.</li>
     58    vagy elérjük a reptérhez viszonyított 3000 láb magasságot.</li>
    5959    <li><b>megszakított felszállás</b>: Ha felszállás közben még a
    6060    földön vagyunk, és kikapcsoljuk mind a leszálló fényeket, mind a
     
    6868    csökken a magasság.</li>
    6969    <li><b>átstartolás</b>: Ha leszállás közben visszahúzzuk a futóműveket.</li>
    70     <li><b>begurulás</b>: Ha leszállás után a repülőgéo a földön van
    71     és a guruló sebesség 50 csomó alá csökken.</li>
     70    <li><b>begurulás</b>: Ha leszállás után a repülőgép a földön gurul
     71    és a sebessége 50 csomó alá csökken.</li>
    7272    <li><b>parkolás</b>: Ha begurulás után behúzzuk a parkoló féket.</li>
    7373    <li><b>vége</b>: Ha parkolás közben a gázturbinák N<sub>1</sub>
     
    8383  programhoz tartoznak, és vagy automatikusan kerülnek lejátszásra,
    8484  vagy ha megnyomunk egy gyorsbillentyűt a szimulátorban. Emellett
    85   előre felvett hangállományokból ez egyes repülőgép
     85  előre felvett hangállományokból az egyes repülőgép
    8686  típusokhoz <a href="#checklistEditor">ellenőrzőlistákat</a>
    8787  állíthatunk össze. Az ellenőrzőlistákat alkotó hangfelvételeket egy
     
    124124  újraindítja saját magát, immár az új változatban. A frissítés
    125125  nemcsak a hibajavítások beszerzése miatt fontos, hanem például azért
    126   is, mert a program bővülhet újabb ellenőrzésekkel vagy meglévők
    127   kifinomultabbá válhatnak, és ha túl régi változatot használunk, a
     126  is, mert a program bővülhet újabb ellenőrzésekkel vagy a már meglévők
     127  közül egyesek kifinomultabbá válhatnak, és ha túl régi változatot használunk, a
    128128  PIREP javítók akár amiatt is elutasíthatják a járatot.
    129129  </p>
     
    132132
    133133  <p>
    134   Az alkalmazás felülete a megszokott elemekből (gombok,
     134  Az alkalmazás felülete a megszokott elemekből (gombokból,
    135135  jelölőnégyzetekből, listákból, szövegbeviteli mezőkből, stb.) épül
    136136  fel. A legtöbb elem rendelkezik tooltippel, amelyek e kézikönyv
     
    142142
    143143  <p>
    144   A program legtöbbször használ része a főablak, amelyet az
     144  A program legtöbbször használt része a főablak, amelyet az
    145145  alábbiakban részletesen leírunk. Ha az ablakot minimalizáljuk vagy
    146146  lecsukjuk, alapértelmezésben csupán eltűnik, de maga a program
     
    168168  <ul>
    169169    <li><b>Mutasd a főablakot</b>: a főablak megjelenítése vagy elrejtése.</li>
    170     <li><b>Mutasd a monitor ablakot</b>: a monitor ablak (lásd lent)
     170    <li><b>Mutasd a monitor ablakot</b>: a <a href="#monitorWindow">monitor ablak</a>
    171171    megjelenítése vagy elrejtése.</li>
    172172    <li><b>Kilépés</b>: kilépés az alkalmazásból. A kilépési szándékot
     
    211211  kapcsolat megszakadásának legvalószínúbb oka a szimulátor
    212212  elszállása. Ebben az esetben indítsuk azt újra és a repülést
    213   állítsuk vissza, amennyira csak lehetséges, az elszállás előtt
     213  állítsuk vissza, amennyira csak lehetséges, az elszállás előtti
    214214  állapotra. Ezután kattintsunk az <b>Újrakapcsolódás</b> gombra, és a
    215215  logger megpróbálja visszállítani a kapcsolatot a
     
    262262  Minden lap tetején egy, a lap célját jelző cím olvasható. Ez alatt
    263263  egy rövid szöveg írja le, hogy mit tartalmaz a lap és/vagy mit kell
    264   azon a lapon tennünk. E szöveg alatt találhatók a lényegi
     264  azzal a lappal kapcsolatban tennünk. E szöveg alatt találhatók a lényegi
    265265  információk és az esetleges adatbeviteli eszközök. Alul, jobb
    266266  oldalon pedig a gombsor látható.
     
    291291  <a href="#mainWindowShot">képet</a>), ahol megadhatjuk a pilóta
    292292  azonosítónkat és a MAVA honlapján is használható
    293   jelszavunkat. Mindkét adatot a rendelkezésünkre bocsájtját a Malév
     293  jelszavunkat. Mindkét adatot a rendelkezésünkre bocsájtják a Malév
    294294  Virtualhoz való belépéskor. A pilóta azonosító rendszerint <q>P</q>
    295295  betűvel kezdődik, amit három számjegy követ.
     
    320320  Ha Internet kapcsolat nélkül szeretnénk repülni, használjuk
    321321  az <b>Offline repülés</b> gombot. Ezzel egyből a következő lapra
    322   kerülünk anélkül, hogy a program megpróbálni belépni a MAVA
     322  kerülünk anélkül, hogy a program megpróbálna belépni a MAVA
    323323  szerverére.
    324324  </p>
     
    346346
    347347  <p>
    348   Szükség lehet a járatlista frissítésére. Például, elképzelhető, hogy
     348  Szükség lehet a járatlista frissítésére. Például elképzelhető, hogy
    349349  elfelejtettük lefoglalni a teljesíteni kívánt járatot. Ekkor a
    350350  foglalást megtehetjük a MAVA honlapján, majd a <b>Járatlista
     
    466466  vagy húzhatjuk is, ha az egér gombját lenyomva tartjuk. Ha az egér
    467467  rendelkezik görgővel, azzal is módosíthatjuk a kívánt mennyiséget,
    468   ha az egérmutatót az ábrán tartjuk. A görgő minden fokozata 10
     468  ha az egérmutatót az ábrán tartjuk. A görgő minden lépése 10
    469469  kilogrammal növeli vagy csökkenti a mennyiséget. Ha görgetés közben
    470470  lenyomva tartjuk a <b>Shift</b> gombot, a változás 100, ha pedig
     
    508508  más időjárást kapunk, vagy nem a valós időjárási viszonyok mellett
    509509  repülünk. Az érkező repülőtér METAR-ját a program frissíti a
    510   leszállási fázisba való belépéskor, hacsak előtt nem szerkesztettük
     510  leszállási fázisba való belépéskor, hacsak előtte nem szerkesztettük
    511511  azt. A METAR-ok a repülés teljes időtartama alatt szerkeszthetők. Ha
    512512  azonban így teszünk, annak okát a <a href="#flightInfoTab"><i>Járat
     
    516516  <p>
    517517  A második (az érkezési repülőtérhez tartozó) eligazítási oldalon
    518   erősítsük meg, hogy készen állunk a repülésre a megfelelő gomb
    519   megnyomásával. Ezzel elkezdődik a járat teljesítésének követése a
     518  a megfelelő gomb megnyomásával erősítsük meg, hogy készen állunk a
     519  repülésre. Ezzel elkezdődik a járat teljesítésének követése a 
    520520  beszállás fázissal.
    521521  </p>
     
    569569  <p>
    570570  Ez a járat varázsló utolsó oldala. Tartalmazza a járat
    571   összesítgését: a pontszámot, a repült és blokk időt, a repült távot
     571  összesítését: a pontszámot, a repült és blokk időt, a repült távot
    572572  és az eltüzelt üzemanyag mennyiségét.
    573573  </p>
     
    576576  Emellett néhány adatot is meg kell adnunk. Ki kell választani a
    577577  járat típusát (menetrendszerint, old-timer, VIP vagy charter), és
    578   hogy online repülés volt-e. Ha a ferihegy repülőtérre érkezünk, ki
     578  hogy online repülés volt-e. Ha a ferihegyi repülőtérre érkezünk, ki
    579579  kell választani annak a kapunak vagy állóhelynek a számát, ahol a
    580580  repülőgépet leparkoltuk.
     
    594594  Az <b>Új járat...</b> gomb megnyomásával egy új járat teljesítését
    595595  kezdhetjük el. Ha még nem mentettük el és nem is küldtük el a
    596   PIREP-et, az járat elkezdésének megerősítését kéri a logger. Új
     596  PIREP-et, szándékunk megerősítését kéri a logger. Új
    597597  járat kezdésekor a <a href="#flightSelectionPage">járatválasztás
    598598  oldalra</a> kerülünk, ha korábban sikeresen bejelentkeztünk a MAVA
     
    650650  repülőgép hasznos terhét. A <b>Szimulátor adatok</b> gomb
    651651  megnyomására a program lekérdezi és megjeleníti a szimulátorból
    652   kilvasott adatokat. Ha azok a megengedettnél nagyobb mértékben
     652  kiolvasott adatokat. Ha azok a megengedettnél nagyobb mértékben
    653653  térnek el a kiszámított adatoktól, piros színnel, egyébként zölden
    654654  jelennek meg.
     
    656656
    657657  <p>
    658   A teljes tömeget és bizonyos maximális tömeget szintén megjelenít a
     658  A teljes tömeget és bizonyos maximális tömegeket szintén megjelenít a
    659659  program, így hozzávetőlegesen azt is ellenőrizhetjük, hogy a
    660660  maximumokat nem fogjuk-e túllépni a repülés során.
     
    736736  elküldhetjük. Erre akkor lehet szükség, ha például egy járat
    737737  teljesítése után közvetlenül nem tudjuk elküldeni a PIREP-et
    738   valamilyen hálózati probléma miatt, vagy ha szándékosan Internat
     738  valamilyen hálózati probléma miatt, vagy ha szándékosan Internet
    739739  kapcsolat nélkül repültük a járatot.
    740740  </p>
    741741
    742742  <p>
    743   PIREP betöltséhez válasszuk ki a <b>Fájl/PIREP betöltése...</b>
     743  PIREP betöltéséhez válasszuk ki a <b>Fájl/PIREP betöltése...</b>
    744744  menüpontot vagy nyomjuk meg a <b>Ctrl+T</b>
    745745  billentyűkombinációt. Egy fájlválasztó ablak jelenik meg, amelyben
    746   kiválaszthatjuk a betöltendő PIREP-et. A kiválasztás után a PUJREP
     746  kiválaszthatjuk a betöltendő PIREP-et. A kiválasztás után a PIREP
    747747  betöltődik, és egy másik ablak jelenik meg a járat legfontosabb
    748748  adataival. A <b>PIREP elküldése...</b> gomb megnyomására a PIREP-et
     
    759759  szeretnénk nézni, például ha az egy ellenőrző repülésről
    760760  készült. Ehhez nyomjuk meg a <b>PIREP megtekintése...</b>
    761   gombot. Ennek hatására megjleneik a PIREP megtekintő ablak, amely az
     761  gombot. Ennek hatására megjelenik a PIREP megtekintő ablak, amely az
    762762  adatokat három fül alá csoportosítja. Az <i>Adatok</i> fül a
    763763  járattal kapcsolatos adatokat tartalmazza. A <i>Megjegyzések és
     
    778778  Egy ellenőrzőlista tulajdonképpen hangfájlok listája. Ha az
    779779  ellenőrzőlisták lejátszását engedélyeztük (lásd lent a <i>Beállítások</i>
    780   ablak <a href="#prefsSounds">leírását</a>), és az hárat
     780  ablak <a href="#prefsSounds">leírását</a>), és a járat
    781781  teljesítéséhez használt repülőgéphez tartozik ellenőrzőlista, akkor
    782782  a megfelelő gyorsbillentyű ismételt leütésével a listát alkotó
     
    820820
    821821  </p>
    822   A Beálltások ablakot az <b>Eszközök/Beállítások</b> menüpont
     822  A Beállítások ablakot az <b>Eszközök/Beállítások</b> menüpont
    823823  kiválasztásával vagy a <b>Ctrl+B</b> billentyűkombináció
    824824  alkalmazásával érhetjük el. Itt olyan paramétereket állíthatunk be,
     
    847847  minimalizált ablak között). Az ablak a tálcaikon használatával
    848848  jeleníthető meg újra. Ha a <b>Kilépés az ablakzáró gomb
    849   megnyomásakor</b> jelölönégyzet ki van jelölve, a program az
     849  megnyomásakor</b> jelölőnégyzet ki van jelölve, a program az
    850850  ablakzáró gomb megnyomásának hatására megjeleníti a kilépési szándék
    851851  megerősítésére szolgáló ablakot, és a jóváhagyás után
     
    855855
    856856  <p>
    857   A <i>MAVA inline rendszerek</i> keretben a MAVA fent leírt online
    858   rendszereit, a <a href="#onlineGateSystem">kapukezelő</a> és az
    859   <a href="#onlineACARSSystem">ACARS</a> rendszert engedélyezhetjük vagy
    860   tilthatjuk le. Javasolt ezek engedélyezése.
    861   </p>
    862 
    863   <p>
    864   A <i>Szimulátor</i> keretben található azok a beállítások, amelyek
    865   befolyásoljak, hogy a program hogyan működik együtt a
     857  A <i>MAVA online rendszerek</i> keretben a loggernek a MAVA fent
     858  leírt online rendszereivel,
     859  a <a href="#onlineGateSystem">kapukezelő</a> és
     860  az <a href="#onlineACARSSystem">ACARS</a> rendszerrel való
     861  együttműködését engedélyezhetjük vagy tilthatjuk le. Javasolt ezek
     862  engedélyezése.
     863  </p>
     864
     865  <p>
     866  A <i>Szimulátor</i> keretben találhatók azok a beállítások, amelyek
     867  befolyásolják, hogy a program hogyan működik együtt a
    866868  szimulátorral. A legtöbb beállítás magától értetődő, de az
    867869  átlagolással kapcsolatosak némi magyarázatra szorulhatnak. A Flight
     
    890892  A program bizonyos események megtörténtekor azokról üzenetet tud
    891893  megjeleníteni a szimulátorban és/vagy hangjelzést ad. Ezen a fülön
    892   ezt a funkciót konfigurálhatjuk.
     894  ezt a funkciót állíthatjuk be.
    893895  <p>
    894896
     
    909911    az <a href="#onlineGateSystem">online kapukezelő rendszerrel</a>
    910912    kapcsolatos üzenetek. Ha például leszállunk Ferihegyen, a program
    911     megjeleníti a nem foglalt kapuk és állohelyek listáját, így
    912     irányítás hiányában is el tudjuk dönteni, hova álljunk.</li>
     913    megjeleníti a nem foglalt kapuk és állóhelyek listáját, így
     914    irányítás hiányában is el tudjuk dönteni, hová álljunk.</li>
    913915    <li><b>Környezeti üzenetek</b>: egyéb üzenetek, például a repülés
    914916    végén a célrepülőtéren üdvözlő üzenet.</li>
     
    949951  körülmények fennállása esetén játszik le a program. Ilyenek például
    950952  a légiutaskísérők különböző bejelentései. A <b>Háttérhangok
    951   engedélyezése</b> jelölőnégyzettel lehet egyáltalán engedélyezni
     953  engedélyezése</b> jelölőnégyzettel lehet engedélyezni
    952954  ezeket. Ha a <b>Pilóta vezérli a hangokat</b> jelölőnégyzetet
    953   kijelöljük, a hangfájlok lejátszását a pilótának kell indítani egy
    954   gyorsbillentyű megnyomásával. Persze emellett egy adott hangfájl
    955   lejátszáshoz a járat teljesítésének megfelelő fázisában kell
     955  kijelöljük, a hangfájlok lejátszását a pilótának kell indítania egy
     956  gyorsbillentyű megnyomásával. Természetesen egy adott hangfájl
     957  lejátszásához a járat teljesítésének megfelelő fázisában kell
    956958  lennünk, és egyes esetekben más feltételeknek is teljesülniük
    957959  kell. Emellett egy fájlt csak egyszer játszhatunk le. Ha
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.