Ignore:
Files:
4 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • .hgtags

    r724 r677  
    202042bfd79e9a6e7363a0e012d7dcef03c7ca31b54b version_0.27
    212147742f309187a06087d9cb385862ee42b213b119 version_0.35.2
    22 ec0a3d264b30138f758cc5d67e4cd44452e6cff9 version_0.36
  • doc/manual/en/index.html

    r725 r493  
    5353    or your ground speed becomes 5 knots or greater during the
    5454    boarding stage, your flight enters this stage.</li>
    55     <li><b>takeoff</b>: If your ground speed exceeds 50 knots
    56     during taxi or after a rejected takeoff (RTO), and then you lift-off in at
    57     most 60 second, your flight enters the takeoff stage. The takeoff
    58     configuration, however is saved at the time of exceeding 50 knots GS, but
    59     will be checked and logged when leaving the ground. If you do not lift-off
    60     within 60 seconds of exceeding 50 knots GS, a fault will be logged. If,
    61     however, you check the <i>Rejected takeoff</i> checkbox on
    62     the <a href="#takeOffPage"><i>Takeoff</i></a> page, the fault will
    63     disappear and your flight will enter the <b>RTO</b> (rejected takeoff)
    64     stage.</li>
     55    <li><b>takeoff</b>: If you turn on the strobe lights
     56    during taxi or after a rejected takeoff (RTO). If your plane's
     57    strobe lights cannot be detected properly, switching the transponder
     58    to mode C causes the program to enter into this stage. If your plane has
     59    no strobe lights, the program will track your status after
     60    exceeding 50 knots during the <i>taxi</i> stage, and if you lift
     61    off within less than 40 seconds, it will be considered a takeoff.</li>
    6562    <li><b>climb</b>: When you retract the gears or you reach 3000
    6663    feet altitude AGL with a positive climb rate after takeoff.</li>
     64    <li><b>RTO</b>: If you switch off both the landing and the
     65    strobe lights, and your speed is reduced below 50 knots while on
     66    the ground during takeoff.</li>
    6767    <li><b>cruise</b>: When the aircraft's altitude is within 2000
    68     feet of the cruise altitude and you are climbing either after takeoff or an
    69     aborted approach or landing.</li>
     68    feet of the cruise altitude and you are climbing.</li>
    7069    <li><b>descent</b>: If the altitude decreases to more than 2000
    7170    feet below the cruise altitude during cruise.</li>
    7271    <li><b>landing</b>: If the gears are lowered and the altitude is
    73     less than 2000 feet AGL during descent or go-around. Also when you start
    74     to descend during a climb and the previous conditions also hold.</li>
     72    less than 2000 feet AGL during descent or go-around.</li>
    7573    <li><b>go-around</b>: If you retract the gears during landing.</li>
    7674    <li><b>taxi after landing</b>: When the aircraft is in the
    77     ground and its ground speed is below 25 knots after landing.</li>
     75    ground and its ground speed is below 50 knots after landing.</li>
    7876    <li><b>end</b>: If the N<sub>1</sub> of the turbines becomes
    7977    less than 0.5, or the RPM of the piston engines becomes 0 during
    80     the parking brakes are set. This is the final stage.</li>
     78    parking. This is the final stage.</li>
    8179  </ol>
    8280
     
    237235  notify the author if this happens. In this case, try to copy and
    238236  save the <a href="#debugLog">debug log</a> and send it with your bug
    239   report. You can use the <a href="#bugReportWindow">bug
    240   reporting</a> facility as well for this purpose.
     237  report.
    241238  </p>
    242239
  • doc/manual/hu/index.html

    r725 r493  
    5353    5 csomót, a program ebbe a fázisba lép.</li>
    5454    <li><b>felszállás</b>: Ha kigurulás közben vagy megszakított
    55     felszállás után túllépjük az 50 csomós földhöz viszonyítot sebességet,
    56     majd 60 másodpercen belül elemelkedünk, az elemelkedést követően lép a
    57     program felszállási fázisba. A felszálló konfigurációt azonban az
    58     50 csomó túllépésének időszakában menti el, majd a fázisba való
    59     belépés pillanatában ellenőrzi, illetve írja a naplóba. Ha az 50 csomó
    60     túllépését követően 60 másodpercen belül nem emelkedünk el, a program
    61     hibát naplóz. Ha azonban ezután a
    62     <a href="#takeOffPage"><i>Felszállás</i></a> oldalon bejelöljük a
    63     <i>Megszakított felszállás</i> jelölőnégyzetet, a hiba eltűnik és
    64     <b>megszakított felszállás</b> fázisba lép a program.</li>
     55    felszállás után felkapcsoljuk a villogót. Ha a repülőgép
     56    villogójának állapota nem érzékelhető, a transzponder C módba
     57    állítására is ebbe a fázisba kerül a program. Ha a repülőgép
     58    egyáltalán nem rendelkezik villogóval, a program 50 csomós
     59    sebesség túllépésekor elkezd figyelni, és ha 40 másodpercen belül
     60    elemelkedünk, azt is felszállásnak veszi.</li>
    6561    <li><b>emelkedés</b>: Ha felszállás közben behúzzuk a futóműveket
    6662    vagy elérjük a reptérhez viszonyított 3000 láb magasságot.</li>
    67     <li><b>utazó</b>: Ha felszállás utáni, vagy megszakított megözelítés vagy
    68     leszállást követő emelkedés közben az utazómagasságot 2000 lábnyira
    69     megközelítjük.</li>
     63    <li><b>megszakított felszállás</b>: Ha felszállás közben még a
     64    földön vagyunk, és kikapcsoljuk mind a leszálló fényeket, mind a
     65    villogót, vagy a sebesség 50 csomó alá csökken.</li>
     66    <li><b>utazó</b>: Ha emelkedés közben az utazómagasságot 2000
     67    lábnyira megközelítjük.</li>
    7068    <li><b>süllyedés</b>: Ha az utazó fázis közben a repülési magasság
    7169    több mint 2000 lábbal az utazó magasság alá csökken.</li>
    7270    <li><b>leszállás</b>: Ha süllyedés vagy átstartolás közben a
    7371    futóműveket kiengedjük és a reptérhez viszonyítva 2000 láb alá
    74     csökken a magasság. Valamit akkor is, ha emelkedés közben süllyedni
    75     kezdünk és az előbbi feltételek is fennálnak.</li>
     72    csökken a magasság.</li>
    7673    <li><b>átstartolás</b>: Ha leszállás közben visszahúzzuk a futóműveket.</li>
    7774    <li><b>begurulás</b>: Ha leszállás után a repülőgép a földön gurul
    78     és a földhöz viszonyított sebessége 25 csomó alá csökken.</li>
    79     <li><b>vége</b>: Ha a parkolófékeket behúzzük és a gázturbinák N<sub>1</sub>
     75    és a sebessége 50 csomó alá csökken.</li>
     76    <li><b>vége</b>: Ha parkolás közben a gázturbinák N<sub>1</sub>
    8077    paramétere 0,5 alá, vagy a dugattyús motorok fordulatszáma
    8178    0-ra csökken. Ez a járat teljesítésének utolsó fázisa.</li>
     
    235232  járat újrakezdése. Ebben az esetben feltétlenül értesítsük a
    236233  szerzőt, és az értesítésbe másoljuk be a <a href="#debugLog">debug
    237   napló</a> tartalmát. Erre használhatjuk
    238   a <a href="#bugReportWindow"><i>Hibajelentés</i></a> funkciót is.
     234  napló</a> tartalmát.
    239235  </p>
    240236
  • src/mlx/const.py

    r726 r682  
    1111
    1212## The version of the program
    13 VERSION="0.36cef"
     13VERSION="0.35.2cef"
    1414
    1515#-------------------------------------------------------------------------------
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.