Changeset 725:b5728792c4f0 for doc
- Timestamp:
- 12/06/15 13:40:12 (9 years ago)
- Branch:
- default
- Children:
- 726:216171714496, 731:0290e3f39968
- Phase:
- public
- Location:
- doc/manual
- Files:
-
- 2 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
doc/manual/en/index.html
r493 r725 53 53 or your ground speed becomes 5 knots or greater during the 54 54 boarding stage, your flight enters this stage.</li> 55 <li><b>takeoff</b>: If you turn on the strobe lights 56 during taxi or after a rejected takeoff (RTO). If your plane's 57 strobe lights cannot be detected properly, switching the transponder 58 to mode C causes the program to enter into this stage. If your plane has 59 no strobe lights, the program will track your status after 60 exceeding 50 knots during the <i>taxi</i> stage, and if you lift 61 off within less than 40 seconds, it will be considered a takeoff.</li> 55 <li><b>takeoff</b>: If your ground speed exceeds 50 knots 56 during taxi or after a rejected takeoff (RTO), and then you lift-off in at 57 most 60 second, your flight enters the takeoff stage. The takeoff 58 configuration, however is saved at the time of exceeding 50 knots GS, but 59 will be checked and logged when leaving the ground. If you do not lift-off 60 within 60 seconds of exceeding 50 knots GS, a fault will be logged. If, 61 however, you check the <i>Rejected takeoff</i> checkbox on 62 the <a href="#takeOffPage"><i>Takeoff</i></a> page, the fault will 63 disappear and your flight will enter the <b>RTO</b> (rejected takeoff) 64 stage.</li> 62 65 <li><b>climb</b>: When you retract the gears or you reach 3000 63 66 feet altitude AGL with a positive climb rate after takeoff.</li> 64 <li><b>RTO</b>: If you switch off both the landing and the65 strobe lights, and your speed is reduced below 50 knots while on66 the ground during takeoff.</li>67 67 <li><b>cruise</b>: When the aircraft's altitude is within 2000 68 feet of the cruise altitude and you are climbing.</li> 68 feet of the cruise altitude and you are climbing either after takeoff or an 69 aborted approach or landing.</li> 69 70 <li><b>descent</b>: If the altitude decreases to more than 2000 70 71 feet below the cruise altitude during cruise.</li> 71 72 <li><b>landing</b>: If the gears are lowered and the altitude is 72 less than 2000 feet AGL during descent or go-around.</li> 73 less than 2000 feet AGL during descent or go-around. Also when you start 74 to descend during a climb and the previous conditions also hold.</li> 73 75 <li><b>go-around</b>: If you retract the gears during landing.</li> 74 76 <li><b>taxi after landing</b>: When the aircraft is in the 75 ground and its ground speed is below 50knots after landing.</li>77 ground and its ground speed is below 25 knots after landing.</li> 76 78 <li><b>end</b>: If the N<sub>1</sub> of the turbines becomes 77 79 less than 0.5, or the RPM of the piston engines becomes 0 during 78 parking. This is the final stage.</li>80 the parking brakes are set. This is the final stage.</li> 79 81 </ol> 80 82 … … 235 237 notify the author if this happens. In this case, try to copy and 236 238 save the <a href="#debugLog">debug log</a> and send it with your bug 237 report. 239 report. You can use the <a href="#bugReportWindow">bug 240 reporting</a> facility as well for this purpose. 238 241 </p> 239 242 -
doc/manual/hu/index.html
r493 r725 53 53 5 csomót, a program ebbe a fázisba lép.</li> 54 54 <li><b>felszállás</b>: Ha kigurulás közben vagy megszakított 55 felszállás után felkapcsoljuk a villogót. Ha a repülőgép 56 villogójának állapota nem érzékelhető, a transzponder C módba 57 állítására is ebbe a fázisba kerül a program. Ha a repülőgép 58 egyáltalán nem rendelkezik villogóval, a program 50 csomós 59 sebesség túllépésekor elkezd figyelni, és ha 40 másodpercen belül 60 elemelkedünk, azt is felszállásnak veszi.</li> 55 felszállás után túllépjük az 50 csomós földhöz viszonyítot sebességet, 56 majd 60 másodpercen belül elemelkedünk, az elemelkedést követően lép a 57 program felszállási fázisba. A felszálló konfigurációt azonban az 58 50 csomó túllépésének időszakában menti el, majd a fázisba való 59 belépés pillanatában ellenőrzi, illetve írja a naplóba. Ha az 50 csomó 60 túllépését követően 60 másodpercen belül nem emelkedünk el, a program 61 hibát naplóz. Ha azonban ezután a 62 <a href="#takeOffPage"><i>Felszállás</i></a> oldalon bejelöljük a 63 <i>Megszakított felszállás</i> jelölőnégyzetet, a hiba eltűnik és 64 <b>megszakított felszállás</b> fázisba lép a program.</li> 61 65 <li><b>emelkedés</b>: Ha felszállás közben behúzzuk a futóműveket 62 66 vagy elérjük a reptérhez viszonyított 3000 láb magasságot.</li> 63 <li><b>megszakított felszállás</b>: Ha felszállás közben még a 64 földön vagyunk, és kikapcsoljuk mind a leszálló fényeket, mind a 65 villogót, vagy a sebesség 50 csomó alá csökken.</li> 66 <li><b>utazó</b>: Ha emelkedés közben az utazómagasságot 2000 67 lábnyira megközelítjük.</li> 67 <li><b>utazó</b>: Ha felszállás utáni, vagy megszakított megözelítés vagy 68 leszállást követő emelkedés közben az utazómagasságot 2000 lábnyira 69 megközelítjük.</li> 68 70 <li><b>süllyedés</b>: Ha az utazó fázis közben a repülési magasság 69 71 több mint 2000 lábbal az utazó magasság alá csökken.</li> 70 72 <li><b>leszállás</b>: Ha süllyedés vagy átstartolás közben a 71 73 futóműveket kiengedjük és a reptérhez viszonyítva 2000 láb alá 72 csökken a magasság.</li> 74 csökken a magasság. Valamit akkor is, ha emelkedés közben süllyedni 75 kezdünk és az előbbi feltételek is fennálnak.</li> 73 76 <li><b>átstartolás</b>: Ha leszállás közben visszahúzzuk a futóműveket.</li> 74 77 <li><b>begurulás</b>: Ha leszállás után a repülőgép a földön gurul 75 és a sebessége 50csomó alá csökken.</li>76 <li><b>vége</b>: Ha parkolás közbena gázturbinák N<sub>1</sub>78 és a földhöz viszonyított sebessége 25 csomó alá csökken.</li> 79 <li><b>vége</b>: Ha a parkolófékeket behúzzük és a gázturbinák N<sub>1</sub> 77 80 paramétere 0,5 alá, vagy a dugattyús motorok fordulatszáma 78 81 0-ra csökken. Ez a járat teljesítésének utolsó fázisa.</li> … … 232 235 járat újrakezdése. Ebben az esetben feltétlenül értesítsük a 233 236 szerzőt, és az értesítésbe másoljuk be a <a href="#debugLog">debug 234 napló</a> tartalmát. 237 napló</a> tartalmát. Erre használhatjuk 238 a <a href="#bugReportWindow"><i>Hibajelentés</i></a> funkciót is. 235 239 </p> 236 240
Note:
See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.