Modify

Opened 7 years ago

Last modified 7 years ago

#332 accepted enhancement

Logger enhancements for new VA site/system

Reported by: tushka154@… Owned by: István Váradi
Priority: major Milestone: MAVA reMAke
Component: rules Keywords: zfw, dow, crew, pax, bag, mail, cargo, weight
Cc: danieltemps@…

Description

Szia István!

A VA új honlapjához kapcsolódva a tömegszámításban szeretnék bevezetni néhány változtatást, ezekben szeretném a közreműködésédet kérni a Logger frissítésével az alábbi módon.

1. ZFW számítás

A jelenlegi rendszer (ZFW = DOW + Crew + Pax + Bag + Cargo + Mail) hibás, ugyanis a DOW már magába foglalja a Crew tömegét. Ezt szeretném, ha a Logger is figyelembe venné, vagyis ZFW=DOW+Pax+Bag+Cargo+Mail lenne a képlet. A Crew tömege továbbra is figyelembe lenne véve, ezt úgy tervezem, hogy minden DOW értékhez tartozni fog egy "DOW Crew" érték, vagyis típusonként meg lesz határozva, hogy hány fő cockpit és cabin crew tartozik bele a DOW-ba. ZFW számításkor az alap crew-hoz képesti eltérés lenne csak beleszámolva:
ZFW = DOW + [FLT_CockpitCrew - DOW_CockpitCrew] + [FLT_CabinCrew - DOW_CabinCrew] + Pax + Bag + Cargo + Mail

2. Crew és Pax tömegek

Az egységes 82kg tömeg anno a PMDG 737 Load Managere miatt lett bevezetve. azóta a technika sokat fejlődött, így ezt a régi beidegződést is kiszedhetjük a rendszerből.
Ezzel kapcsolatosan a következőket szeretném, ha megvalósulnának:

  • Cockpit és Cabin Crew szétbontása: Cockpit crew 85kg/fő, cabin crew 75kg/fő
  • Utastömeg. Ezt is szeretném szétbontani, mégpedig úgy, hogy normál menetrendszerinti és VIP járaton 84kg, charter járatokon 76kg lenne egy utas tömege. Opcionális változás lenne még a child (35kg) és infant (0kg) bevezetése, bár emellett még nem köteleztem el magam fejben.

3. ZFW differencia tűrés

Jelenleg 550kg van beállítva, ezt szeretném 50kg-ra csökkenteni.

4. Típusonkénti tömeg- és egyéb adatok

Ha jól emlékszem ezek jelenleg a Loggerben vannak definiálva? Ha igen, a lehető legtöbb adatot szeretném a VA SQL-adatbázisába átemelni, amennyiben lehetséges.

Ezekhez részéhez az adatbázison is módosítani fogok, amikor a fejlesztés abba a fázisba ér.

Nagyon szépen köszönöm előre is!
Dani

Attachments (0)

Change History (5)

comment:1 by István Váradi, 7 years ago

Szia Dani!

Részemről nincs akadálya a változtatásoknak. Néhány észrevételem és kérdésem van:

  1. ZFW számítás: az új módszert az típusonkénti adatok SQL adatbázisban való tárolásának megoldása után kellene bevezetni, vagy már előtte? Ha előtte, kérném a "DOW Crew" értékeket.
  1. Crew is PAX tömegek: jól gondolom, hogy a crew szétbontásánál lehet úgy számolni, hogy 2 fő cockpit crew, a többi cabin crew? Illetve csak érdeklődésből kérdezem, hogy charternél miért kisebb az utas tömege? Több gyerek van átlagosan?
  1. Persze, megoldható. Gondolom majd bejelentkezéskor lesz célszerű ezeket letölteni. Az RPC hívást majd megírom, ha a táblák elkészültek. Jelenleg a következő adatok találhatók az egyes típusokat leíró Aircraft osztályok (illetve gyerekosztályaik) példányaiban (amikhez nincs magyarázat, az, gondolom, magától értetődő, de nyugodtan kérdezz, ha valami nem világos):
    • DOW
    • MTOW
    • MLW
    • MZFW
    • minLandingFuel
    • recommendedLandingFuel: csak a repülés végi összefoglalóban a megmaradt üzemanyag színezéséhez
    • initialClimbSpeedAltitude: milyen AGL magasságon logoljuk az emelkedés kezdő sebességét (ez minden típusnál 1500 láb)
    • reverseMinSpeed: mi az a legkisebb sebesség, amikor a sugárfordító még kint lehet leszállás után
    • hasStrobeLight: van-e az adott típusnak strobe fénye
    • maxTakeOffPitch
    • maxTouchDownPitch
    • brakeCoolTime: RTO után ennyi percig kell hűteni a fékeket, azaz nem szabad korábban felszállni
    • simBriefData: az emelkedési, utazó és süllyedési profilok nevei a SimBrief-es tervezéshez
    • checkers: ezek a különböző, ellenőrzéseket végző osztályok. Ezek nagy része azonos a különféle típusokra, de a fények esetében van néhány eltérés: a Tupoljeveknél az anti-collision és a leszálló fények esetében kicsit más az algoritmus, illetve ezeknek és a Jak-40-nek nincs strobe fénye. Tehát az adatbázisban ezeket valamilyen módon el kell majd kódolni (ha ezt is ki akarjuk venni a kódból.)
    • speedInKnots: a sebességeket csomóban kell-e logolni (egyébként km/h)
    • aglInFeet: az AGL magasságot lábban kell-e logolni (egyébként m)
    • derateType: milyen módon lehet megadni a használt derate beállítás(oka)t (Boeing, EPR, Tupoljev, B462, semmilyen)
    • flapSpeedLimits: kitérítési szög-sebesség párosok
    • milyen módon ellenőrizzük a repülés vége állapot beálltát: ez ugye alapvetően az, hogy az N1 értékek 0.5-nél kisebbek, de a Li-2-nél az RPM-et kell nézni (persze úgysem repüli senki ezt a típust, de ez változhat)
    • gearSpeedLimit
    Van egyébként olyan is, hogy egyes adatok függenek a konkrét géptől (lajstromjeltől), pl. a HA-LHD-nek más az MTOW-ja és az MLW-je, és egyes Tu-154-eseknek is.


István


comment:2 by István Váradi, 7 years ago

Owner: set to István Váradi
Status: newaccepted

comment:3 by István Váradi <ivaradi@…>, 7 years ago

In 896:0b4cfaafdd24:

The ZFW tolerance is reduced to 50kgs (re #332)

comment:4 by István Váradi <ivaradi@…>, 7 years ago

In 899:ec5238c77005:

Cockpit and cabin crew weight is included in DOW, extra people are calulcated with specific weights, and passenger weight is set to 84 kgs (re #332)

comment:5 by István Váradi <ivaradi@…>, 7 years ago

In 908:fcf3c44650f1:

Basic functions work with the new website (re #332)

Modify Ticket

Action
as accepted The owner will remain István Váradi.

Add Comment


E-mail address and name can be saved in the Preferences .
 
Note: See TracTickets for help on using tickets.